Det är fler som jag…

som helt enkelt är tvåspråkiga. Nu är det så att jag inte har bestämt mig ifall WebMurder’s Inc. ska vara på svenska eller engelska. Därför ser jag som bästa lösning att blanda språken när det passar. Kanske blir vartannat inlägg på svenska, vartannat på engelska, kanske inte. Det beror helt enkelt på de jag vill nå, hur jag känner och vad som är bäst att skriva på för just det ämnet. Till exempel så är Kallbadhuset på Riddarfjärden kanske inte lika intressant för resten av världen som för svenskar, då särskilt Stockholmare (varför ska man förfula den vackra vyn?). Men mycket handlar ju också om mig, vad jag tycker är intressant och vad jag vill skriva om. Så ”bear with me” som man säger på engelska. Förhoppningsvis när den här bloggen växer får den en större ”impact” på en större publik.

For those inexperienced in the Swedish language, this blog will be bilingual; posts will alternate between Swedish and English in a non-determined pattern.

2 kommentarer

  1. I like the bilingual idea. Might affect your page rank in Google, but I guess that’s not an issue otherwise you would have gone with a domain of your own.

    Happy Scribbling.

  2. I don’t see how bilingualism can affect PR in any way. Might affect search rankings to some degree, but not Google PageRank.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

