Ventilsnattare

I ett antal månader har jag haft både bil och körkort. Min fina 240 blev utrustad med glänsande blå ventilhattar av min far på min födelsedag. I dryga 2 timmar fick de vara ifred på min egen gata innan jag blev av med tre av fyra!
Blå hatt
Min bil var inte den enda som blivit angripen, det fanns en bil precis framför min som saknade en blå glänsande ventilhatt. Vem kunde det vara? De som skulle kunna använda ventilhattarna måste själva ha bilar (eller kanske mopeder), men det kändes mer som ett pojksträck. Min far började försörja mig med fler ventilhattar då de bara kostar 20 kr för två par på Biltema. En efter en blev de stulna under hela sommaren. Dumt kan tyckas att vi fortsatte sätta på ventilhattar när de ändå blev stulna.

Jag skrev ett brev till rektorn som jobbar på skolan alldeles i närheten. I korta drag handlade brevet om att ”jag förstår att rektor visst inte kan göra något egentligt åt detta men på sannolika skäl kan jag misstänka att den som snor mina ventilhattar går i din skola. Jag vill att du ska veta att sådant försigår”.

Fick jag något svar? Nej, självklart inte! När det är en närboende, som till på köpet inte är förälder till något barn på skolan, nobbar man friskt alla inkommande brev. Det bevisar bara att rektorn inte tar sin position på allvar och förmodligen lider nog undervisningen på grund av detta. Han kunde ha skickat email åtminstone!

Nu vet jag dock vem det är, eller snarare en av dem som tar ventilhattar. En ventilsnattare, som ska få sig en obehaglig överraskning nästa gång…

1 kommentar

  1. Limma rakblad på sidorna av hattarna. Då kan man se vem av eleverna som saknar fingertopparna.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

