Parksommar 2007

Nu när jag klagat på den gråa årstiden vill jag dra mig till minnes att det faktiskt var roligare förra sommaren. En av höjdpunkterna var förstås Parksommar som jag och flickvännen såg på Solliden på Skansen!

Annika Norlin från Säkert!, Salem Al Fakir och Moneybrother – tre fantastiska artister, gjorde det till en fantastisk kväll den sommaren. Riksteatern bjöd på spokenword, och komik när det inte vankades konsert och Sirqus Alfons underhöll de med. Annika Norlin var först ut att entra scenen och sjöng låtar som passade i sommarsvängen men samtidigt som låtarnas budskap fick en att tänka till. Kanske rätt bra att börja med det allvarligaste först? Fantastisk låtskrivare är hon ändå sannerligen! Annika Norlin Parksommar 2007Annika Norlin har förresten släppt sitt andra album med Säkert! nu i veckan…

När Salem Al Fakir sparkade loss blev jag slagen av vilken scenmänniska han är! Han lekte med publiken, bjöd på sig själv och var överhuvudtaget full av glädje och energi hela tiden! Det blev otroligt medryckande och jag måste säga att hans låtar är bäst live! Inte konstigt att han tog emot fyra grammisar! Vi fick även höra en exklusiv bonuslåt som han inte tänkt släppa på skiva. Lyckan var stor!

Det kom mer och mer publik under kvällen, som om folk hade köpt biljetter bara för att se kvällens sista konsert med inte mindre än Moneybrother. Gosse, de här killarna vet hur man rockar loss! De bjöd även på den mest färgsprakande ljusshowen för kvällen och det blev inte mindre effektfullt bara för att det hade blivit mörkt! Ärligt talat hade jag inte hört flera Moneybrother låtar men denna konsert övertygade mig att de inte bara är bra, utan att de äger utan återvändo!

Sammantaget hade Parksommar en otroligt härlig stämning. En sån där munter och mysig stämning som det ska vara en ljummen sommarkväll. Och det är så här musik ska upplevas. Boka biljetter till nästa Parksommar så fort de släpps så ni inte blir besvikna!

Ni som tror att allt låter bra med alkohol i blodet kan jag bara säga det att Parksommar var drog- och alkoholfritt. Så musiken var bra på riktigt!

1 kommentar

  1. Det var underbart härligt mysigt! De där tre var så olika men passade ändå så perfekt ihop. Det gav mycket variation men de tre hade ändå nån viktig gemensam nämnare. Underbra blandning av allvarliga budskap och kärlek, lycka och sprudlande glädje. Som ett djupt andetag en vacker sommarkväll.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

