Liten update…

Bara för att ingen ska tro att det inte händer något med WebMurder’s Inc. mer så postar jag nu. Det är nämligen så att jag har pluggat som sjutton sista månaderna på terminen, ändå fått en omtenta, förhoppningsvis klarat den, samt fått en retur på en labbrapport som jag måste lämna in. Dessutom har jag fått ombesiktiga bilen, pappas cykel som jag lånade har blivit stulen, larmet gick i familjens sommarstuga flera gånger, det blev inbrott i familjens bil med allt vad det innebär, midsommarfirande har förflutit (kanske kommer lite bilder upp på bloggen från detta) och nu sitter jag där jag var förra året vid den här tiden – sommarjobb på SL.

Det var här som suget efter skrivande, rentav efter en blogg, ledde till jag att jag skapade WebMurder’s Inc. I skolan hade vi drivit en blogg på Engelska, vid namn This is Lit. Jag fastnade då för hela bloggkonceptet. Egentligen har jag velat blogga hela tiden. Jag har haft flera hemsideprojekt tidigare. Eftersom hemsidor som man kodar helt själv (notepad of course) är så mycket svårare att bygga och underhålla blev det helt enkelt inte mycket tid över till själva skrivandet. Jag ville skriva om vad som mig anbehagar. Vad som helst. Det kan man med en blogg, och det går lätt när man inte sköter all kodning själv. Dessvärre inträffar skrivuppehåll ibland, som nu, av olika orsaker.

Bloggare, som exempelvis Kenza, postar VARJE DAG och FLERA GÅNGER dessutom. Hur hon med andra klarar det är för mig en gåta. Men sånt är livet!

Appropå ingenting vill jag bara nämna den här grisen i Kina. Den var övergödd till 150 kg innan den begravdes i rasmassorna efter Jordbävningen i Sechuan provinsen. Trettiosex dagar senare fann man grisen levande, men betydligt tunnare än vad den var när det begav sig…

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

