Stockholms Kranvatten

Som tack för en DVD med en längre version av filmen om vattenläckan, belönades jag med denna vackra flaska av Stockholm Vatten:

Vattenflaskan

”Var man än befinner sig i Stockholm har man alltid nära till vattnet. På den ena sidan sträcker sig Saltsjön in i staden, och på den andra sidan Mälaren. Och mitt i staden möts de två. För stockholmarna innebär vattnet mer än bara vackra vyer. Om sommaren båtfärder och bad. Om vintern isfiske och promenader. Vilken tid på året det än är, njuter dock stockholmarna av Mälarens vatten på mer än ett sätt. Man dricker det dagligen. Så rent, så naturligt, så gott. Häll upp i ett glas och smaka själv. Visst är Stockholms vatten fantastiskt?”
Från baksidan av flaskan

Flaskan är handgjord av Ingegerd RåmanSkrufs Glasbruk, hon är en av Sveriges bästa glasformgivare. Min flaska är nummer 30 utav 200!

Ni ser kära läsare, att det kan löna sig att vara lite kreativ ibland. Jag har även fått en T-shirt för mitt bloggande. Vem vet vad som väntar härnäst?

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

